Anders Borg
Ekonomi, framtid och omvärld
Sveriges finansminister mellan 2006 och 2014.
Sedan Anders Borg blev finansminister 2006 uppskattas han vara en av de allra mest inflytelserika opinionsbildarna i Sverige. Tidningen Financial Times utsåg Borg till EU:s främste finansminister 2011 i sin årliga ranking av unionens 19 finansministrar.
Efter sin politiska karriär så har han haft flera stora uppdrag i näringslivet, han har även fått i uppdrag av Finlands regering att skriva en ekonomisk rapport om landets ekonomiska problem, samt föreslå lösningar och åtgärder. Anders Borg tar uppdrag som föreläsare i mån av tid. Han föreläser om ekonomi, omvärld och framtidsfrågor. Han talar bland annat om hur ekonomin omvandlas av digitalisering och globalisering och hur regeringar och företag i de nordiska länderna och Europa ska möta dessa utmaningar och möjligheter. Han har ingen standardföreläsning utan anpassar alltid sina föreläsningar beroende på ämne och grupp. Varje tillfälle är unikt.
Video
Pressbilder
Artiklar
Entreprenörskap
Ekonomi
Omvärld
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni